Ekvádor I – aklimatizace

Jižní Ameriku jsem si velmi oblíbil, adventure racingu dávám posledních pár let hodně a do hot mě to táhlo prakticky vždy. Závod v adventure race v Ekvádoru, byl tak jasnou volbou již několik let, až letos se to povedlo zrealizovat.

V Ekvádoru mají všechno trochu posunuté oproti nám. Hlavní město Quito leží v podstatě v díře mezi dvěma hřeben And, ale tahle díra má dno kolem 2500 m.n.m., domky se táhnou až někam do 3300 m.n.m. a do 4000 tady jezdí děti lanovkou na odpolední výlet.

První pohled z horní stanice lanovky.
image-3774

Co bylo v loďácích, je suché. Co nebylo v loďácích zmoklo a suší se.
image-3775

4000 m.n.m. a všude kolem zeleno.
image-3776

I odpočinek ve 4000 má smysl.
image-3777

Není tak divu, že pro závod je nutná aklimatizace. Vyrazili jsme tak do Ekvádoru o týden dříve. Hned druhý den po příletu do Quita jsme vyjeli na kole k horní stanici lanovky Cruz Loma přímo nad Quitem a tam přespali. 1250 m převýšení na 12 km a těžší batohy nám opravdu moc nechutnaly, ale v závodě to lehčí nebude.

Další den jsme vyrazili na vrchol Rucu Pichnicha ve výšce kolem 4700 m.n.m.  poznali, že v Ekvádoru s železnou odpoledne prší. Další noc ve 4000 udělala svoje. Chodilo se nám o poznání lépe, občas jsme i poběhali a na kole ve 3700 už to jakžtakž šlapalo.))

Rucu Pichincha, to byl náš cíl.
image-3778

Dobrá nálada nás neopouštěla...
image-3779

Dobrá nálada nás neopouštěla…

Cestou na Pichnichu
image-3780

Náš nový kamarád
image-3781

Sjeli jsme tak dolů do Quita (rozuměj do 3000) a už spíše odpočívali a postupně se chystali na závod. I předzávodní procedura se začala blížit klasickému AR. Při představení trati jsme si ale opět připomněli s čím máme co do činění – 8 etap, pod 2700 m.n.m. prakticky neslezeme (krom dojezdu do cíle) většinu času se budeme motat někde mezi třemi a čtyřmi tisíci. Hned v uvodním treku nás čeká dlouhý hřeben ve 3900 m.n.m. a takhle bychom mohli pokračovat.

Když Google říká, že cesta dál nevede, asi k tomu má důvod.
image-3782

Zpět dolů do Quita - ti nejchudší bydlí nejvýš.
image-3783

Zpět dolů do Quita – ti nejchudší bydlí nejvýš.

Věříme, že jsme se aklimatizovali dobře a zítra v 7 ráno místního času (ve 14 evropského) se do toho pustíme. Proti nám bude stát 8 zahraničních týmů a 15 domácích týmů. Dle informací pořadatelů pojede live tracking na adrese www.huairasinchi.com (a také stránkách www.arworldseries.com